Sri Lanka!


Den långa flygresan gick förvånansvärt bra, mycket tack vare att jag fick så roliga grejer att leka med av de snälla flygvärdinnorna. De första dagarna blev dock lite jobbiga då jag fick hög feber. Men sen blev det full fart i vanlig ordning.
Här är vi på elefantdaghemmet i Pinnawela. Det var jättestora elefanter som på given signal rusade mot floden för att få bada.
Och bada gjorde ju givetvis även jag :)

Jag åt väl kanske inte sådär överdrivet mycket men all färsk frukt var ju hur mumsig som helst! Eller vad sägs om solvarm, färsk papaya, ananas och banan till frukost tillsammans med färskpressad juice.

Här är vi på ett sköldpaddsdagis där jag fick hålla i (eller nästan, pappa höll) i en liten liten bebissköldpadda som skulle släppas ut i havet nästa dag.


Resans stora händelse var att få träffa min Sri Lanka-mormor. Jag var väl kanske inte direkt jättekompis med henne på en gång (har ju varit skeptisk till tanter sedan jag föddes...) men hon fick i alla fall hålla i mig. En stund.


Kommentarer
Farmor Margareta

Hej Tova!
Vad spännande med alla sköldpaddor och stora stora elefanter. Ni har haft det väldigt spännande tror jag. Puss och kram farmor och farfar

2013-02-11 @ 08:34:16
Emma

Vilka fina bilder. Vilken goknopp hon är!

2013-08-09 @ 22:54:10
Solveig och Sven Eric

http://www.winbergtravel.se/view.php?id=234

Jessica!
Vad tror du om ovanstående resa?
//Solveig och Svenne

Svar: Hej!Rent spontant så känns det som en väldigt intensiv resa! Mycket att se men också på väldigt kort tid kan jag tycka. Inte roligt att stressa mellan upplevelserna... Men det är bara min egen uppfattning. Köp en guidebok och välj ut de platser ni allra helst vill se och ta er dit på egen hand. Känner man för att stanna på en plats lite längre så gör man det istället för att vara tvungen att lämna ett ställe som man kanske vill se mer av men inte hinner för att gruppen ska iväg... Men är man van att resa på detta sätt, tillsammans med en grupp så låter det som ett bra alternativ!
Tova

2013-08-24 @ 13:15:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0