När jag kom till världen

För att vara riktigt utvilad inför den stora dagen slutade mamma jobba i mitten av januari. Jag var beräknad till den 6:e februari enligt ultraljudet så mamma tyckte att det var lagom med tid att ta igen sig på. Dock så visade det sig att jag trivdes så bra i magen att jag bestämde mig för att stanna där enda till den 13:e vilket var närmare den första beräkningen (12:e feb) som mamma hade gjort när hon fick reda på att hon väntade mig.

Hur som helst. Lördagen den 12:e februari började som vanligt med att storebror Leo vaknade tidigare än resten av världen. Mamma hade under natten haft en liten blödning och anade att det snart var på gång någonting. Dagen rullade på men under eftermiddagen började mamma ha lite ont i magen... Under kvällen började det göra lite mer ont och hon satt i soffan och andades men försäkrade pappa om att det inte var så farligt men säger att vi förmodligen kommer att vara fyra stycken innan måndag vilket gör pappa lite nervös...

Natten tillbringar mamma med att pusta och andas medan pappa tillslut måste börja titta på klockan och mäta hur långt det är mellan värkarna och helt plötsligt så är det bara två minuter emellan. Mamma tvekar ändå eftersom värkarna inte känns så där jättestarka men ringer tillslut förlossningen som säger att vi nog bör komma in eftersom det är barn nr 2 och att det kan gå snabbt när det väl börjar. Så mormor och morfar kommer för att vara i huset med Leo och vi åker in omkring 03:30.

Vid 05:00 börjar mamma andas lustgas vilket tydligen är jättekul och en halvtimma senare sticker barnmorskan Ingrid hål på mitt mysiga lilla bo så att vattnet går. 06:34 gör jag entré till tårar och léenden medan jag skriker för full hals.



Kommentarer
Margareta farmor

Hej sötnos! Vad trevligt att höra om hur du kom till världen. Du var så efterlängtad av allihop, och att Leo fick en lillasyster.

Synd att det är så långt, annars skulle vi vara med er varje dag, vi längtar efter dig och Leo.

Puss och kram/ Farmor och Farfar

2011-03-21 @ 09:10:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0