Sex månader

Nu har jag hunnit bli sex månader. Och vad mycket som har hänt under den tiden! Jag har börjat sitta själv, äta kex själv och så älskar jag att köra runt i gåstolen! Förutom när jag kör in i TV-bänken och slår i huvet (Vi har en väggfast TV-bänk som är högre upp än vanliga TV-bänkar) Storebror tycker också det är skoj att köra runt mig men det gillar inte mamma och pappa. Undrar varför för jag tycker också det är roligt!

Jag gillar dock inte att ligga på mage mer än tre sekunder. Är annars en väldigt tillfreds liten tjej som kan vakna och ligga tyst och filosofera minst en kvart innan jag jollrar till så att mamma eller pappa förstår att jag är vaken. Jag äter som en hel karl och gillar all mat. Jag sover hela nätterna med undantag för några gånger då jag vill ha nappen. 

Jag har börjat göra en del ljud: 
mmmammammamm när jag är lite lessen och vill mysa med mamma.
däh säger mest när jag ligger på skötbordet och får titta upp på en massa roliga gubbar (presentpapper) som mamma har klistrat upp under skåpet.
Sen gör jag även några ljud som inte går att förmedla i text men det har att göra med tungan och mycket saliv.

Här kommer några bilder då mamma och pappa skulle försöka ta det återkommande månadskortet på mig. Och inte är det lika lätt som när jag bara låg still!

 
Men ååååhh!                                        Kan man äta den här?


Jo det kunde man visst!                       Okej då! Blir det bra så här?

 



Kommentarer
margareta ferm farmor

Hej på dig Tova.

Farmor tycker att du är duktig och väldigt söt.

Puss och kram från farmor och farfar.

2011-08-21 @ 15:06:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0