Min sommar


Sommaren har bjudit på många nya upplevelser för mig. Då mamma och pappa fick semester begav vi oss söderut. Vi körde bil ner till Stockholm med ett kort stopp i Järnäsklubb för att äta middag. Sen körde pappa hela vägen ner under kvällen (så att det skulle vara lugnt i bilen). Vi började med att stanna i Knivsta hos Martin, Madeleine och Malou. Där fick jag för första gången smaka Soygurt (mjölkfri yogurt) och som jag åt. Skyfflade in både en och två portioner. Jag har haft besvär med eksem bakom ett öra och mamma och pappa bestämde sig då för att jag skulle äta mjölkfri mat hädanefter eftersom Malous eksem blivit bättre av den kosthållningen.



Sen bar det av till min faster Anki och hennes familj i Åkersberga. Där fick jag bekanta mig mer med mina kusiner Jacob och Sofia. Jag och pappa passade även på att vila upp oss inför det som komma skulle.


Nämligen en båttur med familjen Littorins segelbåt. Det var väldigt spännande. Och jag sov så skönt då det gungade.


Efter 2½ dagar till havs åkte vi in till Stockholm för att gå på Naturhistoriska muséet där jag gjorde nya bekantskaper med en apa. Mycket trevligt!


När vi varit på resande fot i drygt en vecka åkte vi norrut och stannade i Järnäsklubb hos mormor och morfar. Där myste vi en vecka medan pappa åkte hem och jobbade mitt i allt ihop. Nu är han ledig igen och är hemma med oss medan mamma har börjat om att jobba efter fyra veckors semester.


Kommentarer
Margareta Ferm farmor

Hej Tova! Vilken trevlig sommar du och Leo haft. Du och Sofia kan ju åka i rutchkana fler gånger när ni träffas.

Ni kommer kanske och hälsar på farmor och farfar i vännäsby sen.



Kram från farmor

2012-08-10 @ 09:16:42
Sara

Du verkar ha haft en härlig sommar Tova! Måste säga att du och brorsan blir mer och mer olik varandra, men ni är lika söta förstås! kram till er alla i Kåge!

2012-08-14 @ 21:36:14
mormor

Så gott med jordgubbar och smultron som du åt i stugan. Nästa sommar får du äta fler smultron när de mognat!
Puss och kram, mormor

2012-11-08 @ 13:22:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0