Ord och uttryck

En månad sedan sist...jaja. Jag slutar aldrig prata och kommenterar precis ALLT som händer runt omkring mig eller det jag själv för tillfället gör. Om jag inte får omedelbar respons så säger jag det bara högre och tusen gånger tills någon svarar.
 
Hä komme ja!
Kolla!
Cool...
Gå jättebla! (Det går jättebra! Sägs oftast när mamma borstar mitt nu ganska långa hår utan att det luggas)
Mela! = Mera
åkkå = också
Ejo = Leo
lafföl? = Varför?
tischej = T-shirt
lälp mej! = Hjälp mig!
amlen = armen
gummibyxer = galonbyxor
kavikar = kaviar
sebel = feber
baja koja = bara skoja
byxel = byxor
jägen = vägen


Kommentarer
mormor

Så många ord du kan Tova, du är jätteduktig på att prata!Mamma Jessica är så duktig på att skriva dina ord rätt, klart förståss, hon är ju svensk-lärare!
Kramar!

2013-03-16 @ 09:13:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0